Skocz do zawartości

Temp oleju


bohun

Rekomendowane odpowiedzi

Ostanimi dniami zacząłem obserwować temp. oleju na wskaźnikach Autogauge. Do tej pory wydawało mi się że po rozgrzaniu silnika temp. oleju oscylowała w okolicach 90-95stopni.

Teraz widzę: w korku 70-80stopni, 90-120kmh - 80stopni i genealnie temperatura wędruje sobie w tych zakresach, raz mi doszła do 90 przy katowaniu. Temp potrafi spaść w 5 minut z 80 do 70. Czujnik umieszczony chyba w misce, po lewej stronie samochodu patrząc od kierowcy po prawej stronie na dole. Podłączyłem OBD i temp płynu chłodzącego miałem raczej ok - 86stopni.

Czy to normalne w taką pogodę (0-3stopnie na zewnatrz)? Jakie temp pokazują Wasze czujniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie temp pokazują Wasze czujniki?

 

Porównywanie temperatur nie ma sensu, bo większość forumowiczów nie ma czujnika temperatury oleju w misce tylko w bloku.

 

to raz, a dwa ze temp. zewnetrzna ma duzy wpływ, szczególnie jak auto nie ma płyty pod silnikiem :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównywanie temperatur nie ma sensu, bo większość forumowiczów nie ma czujnika temperatury oleju w misce tylko w bloku.

 

no właśnie szukam czegoś takiego dla siebie.

 

Chce bo lubię wskaźniki :mrgreen:

 

da się znaleźć jakiś wskaźnik podobny lub lamco do tego jak mamo obecnie przy kiery ale dot temp oleju?

 

DSC_0507.jpg

 

zastanawiam się też jak to podłączyć w rogu na słupku aby nie przeszkadzał. może jest jakaś nakładka na jeden wskaźnik pasujący na słupek oryginalny.

Wskaźnika EGT raczej nie planuje, bo musiał bym rozwalić oem downpipe a na takie psucie części oem mam ban od żony. Bawić się mogę ale nie mogę psuć :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaźnika EGT raczej nie planuje, bo musiał bym rozwalić oem downpipe

 

Jezu, dlaczego ???? Kto Ci każe, proponuje montować termoparę w downpipe za turbiną ??? :shock:

 

Jak już wielokrotnie była pisane - kolektor wydechowy pod 2. albo 4. cylinder.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Dla mnie EGT jest wskażnikiem najważniejszym. Jak EGT trzyma się w normie to i o przeładowanie można być spokojnym i w jakimś tam stopniu o temp. oleju (choć tu już bezpośredniego związku nie ma).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wielokrotnie była pisane - kolektor wydechowy pod 2. albo 4. cylinder.

 

no tak, ale i tak trzeba robić nawiert i tutaj jest problem. W bloku jest dziura, więc nie ma problemu z temp oleju a z egt nie jest tak prosto chociaż fakt, to bardzo ważny wskaźnik.

 

To może jakieś namiary na modele bo niedługo pisze list do mikołaja :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi, po jakim czasie (w obecnych warunkach pogodowych - mniej więcej) olej osiąga temperaturę ~60', a kiedy 80'.

Tak czysto orientacyjnie.

 

ja zrobiłem przerażający mnie test. W garage nagrzałem silnik, do temp optymalnej wg wskaźnika temp wody (ten w kabinie) następnie wyłączyłem silnik i sprawdziłem bagnet z olejem i ... był może lekko cieplejszy niż człowiek :!: :!: :!:

 

olej 5w30 jeżeli ma to jakieś znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi, po jakim czasie (w obecnych warunkach pogodowych - mniej więcej) olej osiąga temperaturę ~60', a kiedy 80'.

Tak czysto orientacyjnie.

 

ja zrobiłem przerażający mnie test. W garage nagrzałem silnik, do temp optymalnej wg wskaźnika temp wody (ten w kabinie) następnie wyłączyłem silnik i sprawdziłem bagnet z olejem i ... był może lekko cieplejszy niż człowiek :!: :!: :!:

 

olej 5w30 jeżeli ma to jakieś znaczenie

 

olej na rozgrzanie podczas jazdy potrzebuje 2-3 razy wiecej czasu niz plyn chlodniczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi, po jakim czasie (w obecnych warunkach pogodowych - mniej więcej) olej osiąga temperaturę ~60', a kiedy 80'.

Tak czysto orientacyjnie.

 

ja zrobiłem przerażający mnie test. W garage nagrzałem silnik, do temp optymalnej wg wskaźnika temp wody (ten w kabinie) następnie wyłączyłem silnik i sprawdziłem bagnet z olejem i ... był może lekko cieplejszy niż człowiek :!: :!: :!:

 

olej 5w30 jeżeli ma to jakieś znaczenie

 

olej na rozgrzanie podczas jazdy potrzebuje 2-3 razy wiecej czasu niz plyn chlodniczy.

 

czyli: jeśli temp. wody osiąga "normę" po 3 minutach, to olej osiąga właściwą temperaturę po ok. 6-9 minutach. dobrze wiedzieć :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi, po jakim czasie (w obecnych warunkach pogodowych - mniej więcej) olej osiąga temperaturę ~60', a kiedy 80'.

Tak czysto orientacyjnie.

 

ja zrobiłem przerażający mnie test. W garage nagrzałem silnik, do temp optymalnej wg wskaźnika temp wody (ten w kabinie) następnie wyłączyłem silnik i sprawdziłem bagnet z olejem i ... był może lekko cieplejszy niż człowiek :!: :!: :!:

 

olej 5w30 jeżeli ma to jakieś znaczenie

 

olej na rozgrzanie podczas jazdy potrzebuje 2-3 razy wiecej czasu niz plyn chlodniczy.

 

czyli: jeśli temp. wody osiąga "normę" po 3 minutach, to olej osiąga właściwą temperaturę po ok. 6-9 minutach. dobrze wiedzieć :!:

 

tak to wychodzi podczas jazdy - wynika z moich obserwacji zegara temp oleju z czujnikiem w bloku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji:

czy wskaźnik temp. oleju auto-gauge jest ok?

mówi się, że autogauge mierzacy boost mocno przekłamuje.

chcę sobie kupić zegarki i nie wiem, czy np EGT i temp.oleju można by wziąć AG a np boost jakiś kawior.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówi się, że termopara z autogieja lubi się psuć i wkręcać w turbinę. :mrgreen:

 

niumen, Ty lamo ostatnia :mrgreen:

 

Jedyna termopara jaka mi siadła to była oryginalna Stewart Warner (od adamósowych gaugesów). To nigdy nie jest wina termopary tylko jej zamontowania a dokładnie długości czujnika jaka wystaje w przekroju kolektora. Jak jest wysunięta więcej niż 10 mm to się każda ujara, a jak wystaje około 2-3 mm to nawet AG daje radę :mrgreen: 1,5 roku się jara i się jeszcze nie ujarała. AG rulez :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli: jeśli temp. wody osiąga "normę" po 3 minutach, to olej osiąga właściwą temperaturę po ok. 6-9 minutach. dobrze wiedzieć

Przy spokojnym miejskim dojezdzie do pracy Legac osiaga 90*C po min. 15 - 20 min, a auto wyjezdza z garazu gdzie jest nascie stopni!!!

 

Cisnienie oleju - nawiazujac do drugiego watku o wskaznikach - to sie przydaje, zeby sprawdzic czy olej jest jeszcze olejem (tak mowia madrzejsi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi, po jakim czasie (w obecnych warunkach pogodowych - mniej więcej) olej osiąga temperaturę ~60', a kiedy 80'.

Tak czysto orientacyjnie.

 

ja zrobiłem przerażający mnie test. W garage nagrzałem silnik, do temp optymalnej wg wskaźnika temp wody (ten w kabinie) następnie wyłączyłem silnik i sprawdziłem bagnet z olejem i ... był może lekko cieplejszy niż człowiek :!: :!: :!:

 

olej 5w30 jeżeli ma to jakieś znaczenie

 

to normalna sytuacja, zreszta juz wielokrotnie poruszana na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...