bohun Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Ostanimi dniami zacząłem obserwować temp. oleju na wskaźnikach Autogauge. Do tej pory wydawało mi się że po rozgrzaniu silnika temp. oleju oscylowała w okolicach 90-95stopni. Teraz widzę: w korku 70-80stopni, 90-120kmh - 80stopni i genealnie temperatura wędruje sobie w tych zakresach, raz mi doszła do 90 przy katowaniu. Temp potrafi spaść w 5 minut z 80 do 70. Czujnik umieszczony chyba w misce, po lewej stronie samochodu patrząc od kierowcy po prawej stronie na dole. Podłączyłem OBD i temp płynu chłodzącego miałem raczej ok - 86stopni. Czy to normalne w taką pogodę (0-3stopnie na zewnatrz)? Jakie temp pokazują Wasze czujniki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Jakie temp pokazują Wasze czujniki? Porównywanie temperatur nie ma sensu, bo większość forumowiczów nie ma czujnika temperatury oleju w misce tylko w bloku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Jakie temp pokazują Wasze czujniki? Porównywanie temperatur nie ma sensu, bo większość forumowiczów nie ma czujnika temperatury oleju w misce tylko w bloku. to raz, a dwa ze temp. zewnetrzna ma duzy wpływ, szczególnie jak auto nie ma płyty pod silnikiem :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Porównywanie temperatur nie ma sensu, bo większość forumowiczów nie ma czujnika temperatury oleju w misce tylko w bloku. no właśnie szukam czegoś takiego dla siebie. Chce bo lubię wskaźniki da się znaleźć jakiś wskaźnik podobny lub lamco do tego jak mamo obecnie przy kiery ale dot temp oleju? zastanawiam się też jak to podłączyć w rogu na słupku aby nie przeszkadzał. może jest jakaś nakładka na jeden wskaźnik pasujący na słupek oryginalny. Wskaźnika EGT raczej nie planuje, bo musiał bym rozwalić oem downpipe a na takie psucie części oem mam ban od żony. Bawić się mogę ale nie mogę psuć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Wskaźnika EGT raczej nie planuje, bo musiał bym rozwalić oem downpipe Jezu, dlaczego ???? Kto Ci każe, proponuje montować termoparę w downpipe za turbiną ??? :shock: Jak już wielokrotnie była pisane - kolektor wydechowy pod 2. albo 4. cylinder. Pozdrawiam Grzegorz PS. Dla mnie EGT jest wskażnikiem najważniejszym. Jak EGT trzyma się w normie to i o przeładowanie można być spokojnym i w jakimś tam stopniu o temp. oleju (choć tu już bezpośredniego związku nie ma). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Jak się silnik topi to i olej się ciepły zrobi. :smile: Powiedzcie mi, po jakim czasie (w obecnych warunkach pogodowych - mniej więcej) olej osiąga temperaturę ~60', a kiedy 80'. Tak czysto orientacyjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Jak już wielokrotnie była pisane - kolektor wydechowy pod 2. albo 4. cylinder. no tak, ale i tak trzeba robić nawiert i tutaj jest problem. W bloku jest dziura, więc nie ma problemu z temp oleju a z egt nie jest tak prosto chociaż fakt, to bardzo ważny wskaźnik. To może jakieś namiary na modele bo niedługo pisze list do mikołaja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 AdaSch, jak ma być kawiorowo to Defi, jak z przewagą pasztetu to Autogałgany. Są oczywiście jakieś stany pośrednie i one są pewnie najsensowniejsze. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Powiedzcie mi, po jakim czasie (w obecnych warunkach pogodowych - mniej więcej) olej osiąga temperaturę ~60', a kiedy 80'. Tak czysto orientacyjnie. ja zrobiłem przerażający mnie test. W garage nagrzałem silnik, do temp optymalnej wg wskaźnika temp wody (ten w kabinie) następnie wyłączyłem silnik i sprawdziłem bagnet z olejem i ... był może lekko cieplejszy niż człowiek :!: :!: :!: olej 5w30 jeżeli ma to jakieś znaczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Powiedzcie mi, po jakim czasie (w obecnych warunkach pogodowych - mniej więcej) olej osiąga temperaturę ~60', a kiedy 80'. Tak czysto orientacyjnie. ja zrobiłem przerażający mnie test. W garage nagrzałem silnik, do temp optymalnej wg wskaźnika temp wody (ten w kabinie) następnie wyłączyłem silnik i sprawdziłem bagnet z olejem i ... był może lekko cieplejszy niż człowiek :!: :!: :!: olej 5w30 jeżeli ma to jakieś znaczenie olej na rozgrzanie podczas jazdy potrzebuje 2-3 razy wiecej czasu niz plyn chlodniczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Powiedzcie mi, po jakim czasie (w obecnych warunkach pogodowych - mniej więcej) olej osiąga temperaturę ~60', a kiedy 80'. Tak czysto orientacyjnie. ja zrobiłem przerażający mnie test. W garage nagrzałem silnik, do temp optymalnej wg wskaźnika temp wody (ten w kabinie) następnie wyłączyłem silnik i sprawdziłem bagnet z olejem i ... był może lekko cieplejszy niż człowiek :!: :!: :!: olej 5w30 jeżeli ma to jakieś znaczenie olej na rozgrzanie podczas jazdy potrzebuje 2-3 razy wiecej czasu niz plyn chlodniczy. czyli: jeśli temp. wody osiąga "normę" po 3 minutach, to olej osiąga właściwą temperaturę po ok. 6-9 minutach. dobrze wiedzieć :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomir Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Ja stosuje taka zasadę od zawsze woda w normie + 10 minut = olej w normie . Może to głupio wytłumaczyłem, ale tak jeżdżę :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Powiedzcie mi, po jakim czasie (w obecnych warunkach pogodowych - mniej więcej) olej osiąga temperaturę ~60', a kiedy 80'. Tak czysto orientacyjnie. ja zrobiłem przerażający mnie test. W garage nagrzałem silnik, do temp optymalnej wg wskaźnika temp wody (ten w kabinie) następnie wyłączyłem silnik i sprawdziłem bagnet z olejem i ... był może lekko cieplejszy niż człowiek :!: :!: :!: olej 5w30 jeżeli ma to jakieś znaczenie olej na rozgrzanie podczas jazdy potrzebuje 2-3 razy wiecej czasu niz plyn chlodniczy. czyli: jeśli temp. wody osiąga "normę" po 3 minutach, to olej osiąga właściwą temperaturę po ok. 6-9 minutach. dobrze wiedzieć :!: tak to wychodzi podczas jazdy - wynika z moich obserwacji zegara temp oleju z czujnikiem w bloku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 komancz, a na jakim oleju jeździsz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Przy okazji: czy wskaźnik temp. oleju auto-gauge jest ok? mówi się, że autogauge mierzacy boost mocno przekłamuje. chcę sobie kupić zegarki i nie wiem, czy np EGT i temp.oleju można by wziąć AG a np boost jakiś kawior. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 komancz, a na jakim oleju jeździsz ? castrol 10w60 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 EGT Mówi się, że termopara z autogieja lubi się psuć i wkręcać w turbinę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Ja mam czujnik temperatury oleju w misce - i na konkretnym, choc nie lanserskim zegarze VDO pokazuje mi przy obecnej pogodzie i braku płyty pod silnikiem około 65 - 75 na rozgrzanym silniku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Mówi się, że termopara z autogieja lubi się psuć i wkręcać w turbinę. niumen, Ty lamo ostatnia Jedyna termopara jaka mi siadła to była oryginalna Stewart Warner (od adamósowych gaugesów). To nigdy nie jest wina termopary tylko jej zamontowania a dokładnie długości czujnika jaka wystaje w przekroju kolektora. Jak jest wysunięta więcej niż 10 mm to się każda ujara, a jak wystaje około 2-3 mm to nawet AG daje radę 1,5 roku się jara i się jeszcze nie ujarała. AG rulez Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Grzesiek_67, to tego się nie wrzuca luzem do kolektora na przewodzie? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 niumen, fakt, zapomniałem, no pewnie. Można tylko zapałeczką nieco zaklinować. Ale siarą w stronę kierunku jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 koło 65 - 75 na rozgrzanym silniku... ale wiesz, ze to nie jest realna temp oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 czyli: jeśli temp. wody osiąga "normę" po 3 minutach, to olej osiąga właściwą temperaturę po ok. 6-9 minutach. dobrze wiedzieć Przy spokojnym miejskim dojezdzie do pracy Legac osiaga 90*C po min. 15 - 20 min, a auto wyjezdza z garazu gdzie jest nascie stopni!!! Cisnienie oleju - nawiazujac do drugiego watku o wskaznikach - to sie przydaje, zeby sprawdzic czy olej jest jeszcze olejem (tak mowia madrzejsi). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Powiedzcie mi, po jakim czasie (w obecnych warunkach pogodowych - mniej więcej) olej osiąga temperaturę ~60', a kiedy 80'. Tak czysto orientacyjnie. ja zrobiłem przerażający mnie test. W garage nagrzałem silnik, do temp optymalnej wg wskaźnika temp wody (ten w kabinie) następnie wyłączyłem silnik i sprawdziłem bagnet z olejem i ... był może lekko cieplejszy niż człowiek :!: :!: :!: olej 5w30 jeżeli ma to jakieś znaczenie to normalna sytuacja, zreszta juz wielokrotnie poruszana na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 mówi się, że autogauge mierzacy boost mocno przekłamuje. Eeee, miałem boosta AG a teraz mam DEFI i pokazuje to samo :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się