Skocz do zawartości

DOHC vs SOHC


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

Które silniki są lepsze? Które przy tej samej pojemności osiągają większą moc (wolnossące)?

Jakie są wady i zalety w/w silników?

Czy turbo były tylko DOHC?

Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne, zastanawiam się jaki silnik będzie lepszy jeśli chciałbym sobie zmienić z 2.0 SOHC na np 2.5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które silniki są lepsze? Które przy tej samej pojemności osiągają większą moc (wolnossące)?

Jakie są wady i zalety w/w silników?

Czy turbo były tylko DOHC?

Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne, zastanawiam się jaki silnik będzie lepszy jeśli chciałbym sobie zmienić z 2.0 SOHC na np 2.5.

 

w przypadku starszych Subarowskich 2.5 silnikow, SOHC afaik sa znacznie mniej-problemowe...

pierwsze 2.5 DOHC (ktore byly niczym innym tylko "rozwierconymi" 2.2 - ktore z kolei (chyba) byly rozwierconymi 2.0 :mrgreen: ) mialy notoryczne problemy z przegrzewaniem sie... wlasnie dlatego Subaru zmienilo 2.5 DOHC na 2.5 SOHC (chyba od MY'99 w Europie i od MY'00 w USA), a moc pozostala podobna...

o nowszych silnikach 2.5 wiem niewiele :grin:

 

a turbo byly takze i SOHC... USDM Legacy turbo 2.2 SOHC (i bez IC)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5 DOHC (ktore byly niczym innym tylko "rozwierconymi" 2.2 - ktore z kolei (chyba) byly rozwierconymi 2.0 ) mialy notoryczne problemy z przegrzewaniem sie...

 

fakt, wydmuchiwana uszczelka pod głowica (co 50-70 tys. km) byla moja ulubiona przypadloscia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;] To jak już przy tym jesteśmy to niech mi ktoś rozkoduje OHV i jak to działa oraz ewentualne inne typy silników gdyż zawsze się zastanawiałem co oznaczają te symbole ;]

OHV - overhead valve, tj. przedpotopowy silnik gornozaworowy, z walkiem rozrzadu w kadlubie silnika :mrgreen:

OHC - to samo co SOHC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;] To jak już przy tym jesteśmy to niech mi ktoś rozkoduje OHV

 

OHV - chodzi o to że wałęk rozrządu jest w kadłubie silnika a nie w głowicy jak przy OHC, tak ja to rozumiem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne

ze jak :shock: ?

Twierdzisz, ze moj 2.5 SOHC jest bezkolizyjny :mrgreen: ?

moj 2,5 SOHC jest na 100% kolizyjny ,uszkodzenie paska skonczylo sie tak nie fartownie ,ze musialem nowy blok z tlokami kupic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne

ze jak :shock: ?

Twierdzisz, ze moj 2.5 SOHC jest bezkolizyjny :mrgreen: ?

moj 2,5 SOHC jest na 100% kolizyjny ,uszkodzenie paska skonczylo sie tak nie fartownie ,ze musialem nowy blok z tlokami kupic.

To w końcu jak jest :roll: Kolizyjne czy bezkolizyjne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne

ze jak :shock: ?

Twierdzisz, ze moj 2.5 SOHC jest bezkolizyjny :mrgreen: ?

 

tak wyczytałem na forum :razz:

Moglo to dotyczyc starszych silnikow SOHC, moj na 99% jest kolizyjny, widzialem sam taki silnik po spotkaniu zaworow z tlokiem :razz: , serwis tez twierdzi iz jest to kolizyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się co ma wspólnego budowa układu sterowania zaworami do wydajności. DOHC wbrew pozorom jest mniej skomplikowanym układem od SOHC więc jest prostszy do regulacji i bardziej niezawodny. A osiągi można osiągnąć takie same wykorzystując nawet OHV. Jedynie maksymalna prędkość obrotowa silnika będzie niższą dla OHV z powodu większej masy elementów poruszanych przez wałek rozrządu ale dla upartego to też da się jakoś przeskoczyć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...